سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | سود سهام عدالت

ارزش سهام عدالت کاهش یافت | افزایش سود سهام عدالت

بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت، هنوز شماره شبای معتبری به شرکت سپرده‌گذاری برای واریز سود سهام عدالت، نداده‌اند.
کد خبر: ۱۳۷۴۱۱۰

سود سهام عدالت بیش از 91 هزار نفر واریز شد. سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود. آخرین خبرها در خصوص سهام عدالت را در زیر بخوانید.


به گزارش جام جم آنلاین از فارس، یکی از اقدامات مهم شرکت سپرده گذاری مرکزی و سازمان بورس در زمینه عدالت به موضوع واریز سود سهام عدالت سال های 98 و 99 جاماندگان باز می‌گردد.

افرادی که به دلایل مختلف شماره شبای صحیحی برای واریز سود نداشته‌اند، می‌توانند در سامانه سجام با بارگذاری شماره شبای خود، در پایان هر ماه سود این دو سال را دریافت کنند، طبق روال ماه‌های گذشته در ابتدای مرداد‌ نیز سود سهام عدالت بیش از 91 هزار نفر واریز شده است.

حسنلو، مدیر فنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره سومین مرحله واریز سود سهام عدالت به جاماندگان، می‌گوید: حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی صورت گرفت که از این تعداد نزدیک به ۸۶ هزار تراکنش مربوط به سود سهام عدالت ۹۸ و ۹۱ هزار تراکنش نیز مربوط به واریزی سود عملکردی سال ۹۹ بوده است.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت وجود دارند که سپرده گذاری برای واریز سود سهام عدالت آنها شماره شبای معتبری ندارد.

بنابراین گزارش، ارزش پرداخت‌های صورت گرفته در روزهای گذشته، برای سال ۹۸ بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۹۹ بیش از ۵۴ میلیارد تومان بوده است؛ یعنی در مجموع بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ‌واریزی سود برای جاماندگان وجود داشته است.

اکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت وجود دارند که سپرده گذاری برای واریز سود شماره شبای معتبر از آنها ندارد. این افراد باید با مراجعه به سامانه سجام‌ مراحل اصلاح اطلاعات یا ثبت نام را تکمیل تا در واریز‌های بعدی بتوانند سود خود را دریافت کنند.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار متقاضی سهام عدالت هنوز شماره شبای خود را ثبت نکرده‌اند

آن دسته از مشمولان سهام عدالتی که پیش از این سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهام را دریافت نکرده و به تازگی شماره شبای خود را ثبت یا اصلاح کرده‌اند، تا پایان امشب سود خود را دریافت خواهند کرد. در واقع طبق آخرین اخبار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سودهای مذکور را برای بانک ارسال کرده است و تا پایان امشب به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمود حسنلو - معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی - در این مورد توضیح داد: امروز مرحله سوم پرداخت سود جاماندگان سهام عدالت انجام شد. مجموعا حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی انجام شد که از این تعداد حدود ۸۶ هزار مربوط به سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ و حدود ۹۱ هزار رکورد هم مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ شرکت‌های سهام عدالت بود. ارزش این پرداخت‌ها برای سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۴ میلیارد تومان بود. یعنی امروز مجموعا بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مشمولان واریز شده است.

وی ادامه داد: در این فرایند به بیش از ۹۱ هزار نفر پرداخت صورت گرفت و با این حساب هنوز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهام داران عدالت شماره شبای معتبر خود را ثبت نکرده‌اند. از این افراد تقاضا دارم با ثبت اطلاعات خود در سامانه سجام به شرکت برای پرداخت سود در مراحل بعدی کمک کنند.

بر اساس این گزارش، از میان حدود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، بر این اساس حدود دو ماه قبل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد چنانچه جاماندگان اقدام به برطرف کردن شماره شبای بانکی خود کنند سود سهام عدالت سال‌های قبل برای آن‌ها واریز خواهد شد. در این راستا تاکنون دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

سود سهام عدالت برای چه اشخاصی واریز شد؟

روز گذشته و در سومین مرحله واریز سود سهام عدالت جاماندگان، حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی صورت گرفت که از این تعداد نزدیک به ۸۶ هزار تراکنش مربوط به سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ و ۹۱ هزار تراکنش نیز مربوط به واریزی سود عملکردی سال ۱۳۹۹ بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، جزئیات سومین مرحله واریز سود جاماندگان را بخوانید.

طبق اظهارات محمد حسنلو، مدیر فنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ارزش پرداخت‌ سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۱۳۹۹، بیش از ۵۴ میلیارد تومان بوده است.

یعنی درمجموع بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در روز گذشته، واریزی سود برای جاماندگان وجود داشته است.

به گفته حسنلو، با توجه به آمار پرداخت به بیش از ۹۱ هزار نفر، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت وجود دارند که سپرد‌گذاری برای واریز سود سهام عدالت آنها، شماره شبای معتبری ندارد.

بنابر اظهارات مدیر فنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، طی یک مرحله واریزی که در خردادماه امسال انجام شد، حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز برای آنها صورت گرفت و هم اکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت هستند که اطلاعات معتبری از آنها وجود ندارد.

لازم به ذکر است که در مراحل اول و دوم پرداخت سود سهام عدالت، به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کرده بودند.

مشمولانی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، باید برای درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی خود به سامانه سجام مراجعه کنند تا سود سهام عدالت برای آنها واریز شود. اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

مبلغ سود سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۱۳۹۹، برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به عملکرد سال سال ۱۳۹۸، حدود ۱۹۰ هزار تومان و برای عملکرد سال ۱۳۹۹، حدود ۵۸۲ هزار تومان است.

موانع پرداخت سود سهام عدالت

شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، مهم‌ترین دلایلی است که موجب پرداخت نشدن سود به حساب سهامداران شده است.

دارندگان سهام عدالت بخوانند

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از دو درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس در اولین روز کاری هفته، روند متعادلی را تجربه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس در هفته گذشته، افت ۱٫۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

اسماعیل غلامی، معاون اسبق سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ارزش‌گذاری سهام ایران خودرو و سایپا به مرحله پایانی رسیده است، گفت: این گزارش‌ها توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و از طریق ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا تهیه و آماده تحویل به ایران خودور و سایپا است.

واگذاری سهام این دو خودروساز نقدینگی در گردش و اعتماد سهامداران را نسبت به بازار سرمایه افزایش می‌دهد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در تماسی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود تحولات اخیر مذاکرات توافق هسته‌ای ایران را که آخرین دور آن در دوحه برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار داد. وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی حمایت کشورش را از ادامه مذاکرات هسته‌ای اعلام و بر لزوم دستیابی به یک توافق و راه حل عادلانه برای همه طرف‌های مذاکره کننده تاکید کرد. (تابناک)

توافق در مذاکرات هسته‌ای می‌تواند، بورس را در بلند صعودی کند. البته در کوتاه به علت کاهش قیمت دلار معاملات روند نسبتا اصلاحی را تجربه می‌کند.

محمود حسنلو، معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سود سهام عدالت سهامدارانی که قبلاً دریافت نکرده و شماره حساب جدید در سجام اعلام کرده‌اند، از روز شنبه واریز می‌شود.(اقتصادآنلاین)

برخی کارشناسان عقیده دارند که سود سهام می‌تواند در قالب نقدینگی به بورس بازگردد.

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شستا گفت: نوسازی ماشین‌آلات و توسعه مجتمع سیمان صوفیان در آذربایجان‌شرقی جزو اولویت‌های مهم این مجموعه است.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که توسعه این مجتمع سیمانی مساوی با ورود نقدینگی به بازار سرمایه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها